971. Agnieszka Chylińska

 Cześć! 😁

Już wczoraj dotarła do mnie wielkanocna przesyłka od mojej najlepszej przyjaciółki. W tej paczce ujrzałam dwie perełki😍 Pierwsza z nich to pocztówka z autografem Agnieszki Chylińskiej. 

Kilka słów o piosenkarce:

Agnieszka Barbara Chylińska (ur. 23 maja 1976 w Gdańsku) – polska piosenkarka, autorka tekstów, felietonistka, osobowość telewizyjna oraz autorka książek dla dzieci. Członkini Akademii Fonograficznej ZPAV. W latach 1994–2003 była wokalistką zespołu O.N.A., którego twórczość klasyfikowana jest jako pop-rock, hard rock i heavy metal. Nagrania formacji rozeszły się w nakładzie kilkuset tysięcy egzemplarzy, co uplasowało ją w czołówce polskiego rocka. W latach 2003–2006 wokalistka występowała w grupie Chylińska, która była projektem kontynuującym brzmienie z twórczości O.N.A.. Od 2009 artystka solowa, wydała trzy albumy studyjne: Modern Rocking (2009), Forever Child (2016) i Pink Punk (2018). Pierwsze dwa wydawnictwa dotarły do 1. miejsca polskiej listy sprzedaży OLiS. Za sprzedaż swoich otrzymała jedną potrójną platynową płytę, jedną platynową i jedną złotą. Laureatka Fryderyka, czterech Eska Music Awards, dwóch Superjedynek, Bursztynowego Słowika i Złotej Telekamery. W styczniu 2002 nagrodzona Paszportem „Polityki” za „drapieżny głos, który jest najlepszym instrumentem zespołu O.N.A., za teksty piosenek i niebywałą energię na scenie”.




Komentarze

  1. Gratuluję :) Fajną masz przyjaciółkę, że kupiła autograf. Ja również mam od Agi, listownie i osobiście zdobyte, bo to moja idolka. https://autografy-andzi.blogspot.com/2018/11/agnieszka-chylinska.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz