1146. Benedikt Kaiser
Cześć!
Dzisiaj chciałabym pokazać autograf, jaki otrzymałam od niemieckiego politologa i pisarza Benedikta Kaisera.
Kilka słów o politologu:
Benedikt Kaiser (ur . 1987 ) jest niemieckim politologiem i pisarzem . Jest przydzielony do Nowej Prawicy i reprezentuje prawicowy antykapitalizm jako część strategii międzyfrontowej . Jego książki publikował m.in. prawicowy ekstremista Regin-Verlag czy nowy prawicowy wydawca Antaios. Kaiser studiował nauki polityczne ze szczególnym uwzględnieniem Europy w Chemnitz . Pracuje jako redaktor w wydawnictwie Antaios , jest stałym autorem i redaktorem prawicowego organu teorii Secesja oraz ważnym graczem w Instytucie Polityki Państwowej (IfS) wokół Götza Kubitscheka . Kaiser jest także niemieckim korespondentem magazynu Éléments redagowanego przez Alaina de Benoist i opowiada się za dalszym rozwojem nowoczesnej krytyki kapitalizmu z prawej strony. Publikuje na temat idei Paneuropa , europejskichfaszyzm i intelektualiści związani z ruchami i partiami autorytarnymi. Kaiser jest uważany za niemieckiego apologetę Alaina de Benoist , z którym również występował razem. Podobnie jak ten drugi, pracuje nad poszerzeniem perspektywy Nowej Prawicy na kwestie gospodarcze i społeczno-polityczne, m.in. w prawicowym czasopiśmie intelektualnym Secession . W okresie secesji odpowiada w szczególności za kwestie krytyczne wobec kapitalizmu. Socjolog Thomas Wagner zwraca uwagę, że teksty Kaisera różniłyby się od tonu nacjonalistycznego antykapitalizmu NPD . Kaiser zdecydowanie sprzeciwia się neoliberalizmowi i krytykuje potęgę międzynarodowych korporacji. W szczególności w swojej książce „Querfront” wypowiada się przeciwko neoliberalizacji prawicy politycznej i wzywa ją do zajęcia się kwestią społeczną . Inspirują go także debaty lewicowe. W oparciu o termin „mozaikowa lewica” ukuty przez związkowego lewicowca Hansa-Jürgena Urbana , ukuł termin „prawa do mozaiki”. W ramach tej „mozaikowej prawicy” ma strategiczne spojrzenie na AfD , której zadaniem jest zjednoczenie różnych obozów, „których stanowiska ideologiczne mogą czasem bardzo się różnić”. To przyniosło mu oskarżenie o „piractwo dyskursu”. Uważa, że „rewolucyjna realpolitik” jest na porządku dziennym. „ metaa polityka partyjna, dziennikarstwo i parlamentaryzm, demonstracje i spotkania partyjne” nie powinny być, zdaniem Kaisera, przeciwieństwami. Trzeba by wypełnić luki między prawdziwymi politykami a fundamentalnymi przeciwnikami, aby „zbudować długoterminowy cel 'innych Niemiec'”. Pomimo oskarżeń o „piractwo dyskursu”, krytycy tacy jak Tilman Krause opisują go jako „intelektualnie zdolnego do satysfakcji”. Sam Kaiser odpowiedział na stosowne zarzuty w rozmowie z Thomasem Wagnerem: „[...] nie chodzi o kradzież intelektualną. Zamiast tego przyglądamy się, gdzie faktycznie coś jest lepiej analizowane i formułowane przez lewicowych teoretyków, a czasem przez liberalnego myśliciela. Można to przyjąć w kategoriach krytycznego założenia i zintegrować z własnym stanowiskiem. Byłoby ograniczonym, gdybym powiedział, że tego nie robię, ponieważ jest to myśliciel lewicowy” . Oprócz spraw społecznych skupia się na sprawach europejskich. Na przykład wyjaśnił w akademii Instytutu Polityki Państwowej, że Europa może stać się niezależną siłą polityczną tylko wtedy, gdy przezwycięży swój nacjonalizm i szowinizm na rzecz solidarności transgranicznej.
Autograf dostałam od koleżanki Małgosi.
Gratulacje :)
OdpowiedzUsuń